نرم های احتمالی و همگرایی متغیرهای تصادفی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه در ابتدا فضاهای متریک و نرم دار احتمالی را معرفی و برخی از ویژگی های مهم آن ها را که در این پایان نامه مورد استفاده قرار می گیرند، مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه فضای احتمال (?, a, ?) و فضای خطی متغیرهای تصادفی e-مقدار l0 و lp را معرفی خواهیم کرد و هم چنین روش های مختلف همگرایی از قبیل همگرایی در احتمال، همگرایی در lpوهمگرایی تقریبا مطمئن را تعریف می کنیم. سپس رابطه ی بین این روش ها را مورد بررسی قرار می دهیم. در فصل آخر مفهوم همگرایی آماری را بیان و روش های همگرایی از قبیل همگرایی آماری در احتمال، همگرایی آماری در lp و همگرایی آماری تقریبا مطمئن را مورد بررسی قرار می دهیم.

منابع مشابه

همگرایی مجموع متغیرهای تصادفی فازی مستقل

در این مقاله همگرایی تقریبا همه جای مجموع متغیرهای تصادفی فازی مستقل مورد بررسی قرار می گیرد. مشابه حالت متغیرهای تصادفی حقیقی مقدار ، قضیه سه گانه کلموگروف برقرار است.

15 صفحه اول

توزیع آماره های مرتب برای متغیرهای تصادفی تعویض پذیر

Let T1,...,Tn be exchangeable random variables and suppose that T{1:n} represents the ith order statistic among Ti's, i=1,...,n. ‎In this paper some expressions for the joint distribution ‎of (T{1:n},...,T{n:n}), ‎marginal distribution of T{1:n} and the joint distribution of (T{r:n},T{k:n}), 1≤ r ≤ k ≤n ‎in terms of the joint...

متن کامل

نامساوی برنشتاین برای متغیرهای تصادفی وابسته

در این مقاله، نامساوی برنشتاین را برای متغیرهای تصادفی وابسته تعمیم می دهیم. سپس در رابطه با شرایط برقراری همگرایی کامل با استفاده از این نامساوی نتایج جالبی را به دست می آوریم. مثالهای متنوعی نیز در ادامه ارائه خواهیم کرد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی شیراز - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023